גנץ לחברי סיעתו: "ההידברות בבית הנשיא לא מתקדמת"

    איתי גדסי 1 Comment on גנץ לחברי סיעתו: "ההידברות בבית הנשיא לא מתקדמת"

    בצל ההסתה אותה מקדמים יו"ר 'יש עתיד' יאיר לפי ויו"ר 'ישראל ביתנו' אביגדור ליברמן. יו"ר 'כחול לבן' בני גנץ בישיבת הסיעה: "ההידברות בבית הנשיא לא מתקדמת באף אחת מהסוגיות. לא נאפשר משחק על זמן שיאפשר לקואליציה לקדם חקיקה"

    9:18
    01.05.24
    בצלאל קאהן ודוד חכם No Comments on האב השכול מטיח: "הדם של הבן שלי על הידיים של הרצי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ אמר היום (שני) בישיבת הסיעה, כי ההידברות בבית הנשיא אינה מתקדמת.

    "לצערי כנסת ישראל הפכה ממקום של תקווה למקום לדאגה", אמר גנץ. "במקום לדאוג למחירי מוצרי החלב, לביטחון המדינה, לביטחון האישי, לכל אזרחי ישראל – הקואליציה הזו התרכזה בכל כנס החורף רק בדאגה לנבצרות, התגברות ומינויים. חוקים מוכנים למען נכי צה"ל שיש להם תקציב וביקשתי להעביר בכנסת הקודמת ונבצר ממני בשל תקופת הבחירות – יושבים ב"המתן" כאילו המציאות של נכי צה"ל בהמתנה. במקום לעם – הם דואגים לעצמם.

    video
    play-sharp-fill
    "מדינת ישראל עומדת בפני קרע עצום. אנחנו נעשה הכל כדי למנוע את הפגיעה האנושה בדמוקרטיה ולהגיע להסכמות. אני חוזר כאן ואומר – יצאנו לדרך עם מספר עקרונות ובראשם שלא תהיה פוליטיזציה של מערכת המשפט. זה לא השתנה וזה לא ישתנה. כאמור- כן להסכמות, לא לפשרות.

    "לצערי ההידברות בבית הנשיא הגם שנעשית באווירה טובה ומכבדת, לא באמת מתקדמת באף אחת מהסוגיות ובפרט לא בסוגיית הוועדה לבחירת שופטים.

    "אני לא מפחד מדרך ארוכה – נחתור להתקדמות והסכמות בדגש על פתרון לוועדה לבחירת שופטים. אך לא נאפשר משחק על זמן כדי לאפשר לקואליציה לקדם את החקיקה ב"זמן ובמקום שנוח לה".

    גנץ התייחס גם לחוק הגיוס: "אני מבקש לפנות עם פתיחת הכנס, לאזרחי ישראל החרדים והערבים – אזרחים טובים, חיוניים, חלק בלתי נפרד ממדינת ישראל. סוגיית השירות במדינת ישראל חייבת להיפתר. טוב לכם שהדבר יעשה מתוך דיאלוג והסכמות ובהדרגה, טוב לחברה הישראלית כולה שנקדם היום מתווה שירות לעשרות שנים קדימה כפי שהתחלתי לעשות כשר ביטחון.

    "הפצע שאפליית השירות יוצרת בחברה הישראלית הולך ומעמיק, ומאיים על חוסננו וביטחוננו. לא בכדי הנושא של מתווה השירות הופיע כבר במתווה הנשיא.

    "לכן, אני פונה מכאן לראש הממשלה, ובעיקר לחברי הכנסת ומנהיגי הציבור החרדים והערבים – אחרי שפתחנו את בית הנשיא כמקום לדיון של הסכמות בנושא הדמוקרטיה, צריך להביא לשיח בין כל חלקי החברה גם בנושא הלאומי החשוב הזה ויפה שעה אחת קודם.

    "עוד דחיה בבג"ץ, עוד חוק שיפסל – מקרבים אותנו למצב בו חצי עם משרת בשביל כל העם – זו סכנה חברתית וביטחונית שצריך להתחיל לנטרל עכשיו בזהירות, ברגישות ובנחישות לפני שיהיה מאוחר".

    גם ראש האופוזיציה יאיר לפיד שב לעבר כשתפס את עמדת המתקפה נגד החרדים: "אני רוצה להגיד משהו לחרדים – אי אפשר להמשיך ככה. זה פצע פתוח. לא יכול להיות שהילדים שלנו ישרתו את המדינה, יסכנו את חייהם, ואתם תגידו, "זה לא מעניין אותנו. יש לנו כוח פוליטי, ואנחנו נשתמש בו כדי לשחרר את הילדים שלנו ועוד נעלה להם את הקצבאות על חשבונכם".



    1 תגובות

    מיין תגובות